zaterdag 6 april 2013

Instagram

Recept: Chocolade Kokosnoot Balletjes


Laatst zette ik deze foto op mijn instagram,@hilalrabiaorhan voor degene die mij nog niet volgen, en ik kreeg  veel vragen over wat het is en of ik het recept ervan wou delen. Na de gezonde food diary van gisteren en omdat het vandaag zaterdag is leek het mij wel leuk om hem met jullie te delen! Het is heel makkelijk om te maken maar kijk uit heeel verslavend!

Dit is wat je nodig hebt:
350 gram koekjes (het maakt niet uit wat voor soort), verkruimeld.
180 gram pure chocolade.
200 ml slagroom.
75 gram gemalen kokosnoot.

Zo ga je te werk: 
1. Verkruimel de koekjes als je dit nog niet gedaan hebt.
2. Smelt de chocolade in een pannetje op heet vuur. Kijk uit dat je de chocolade niet laat koken. 
3. Voeg de gesmolten chocolade bij de verkruimelde koekjes toe en mix dit tot een geheel. Kan met je handen of met een houten lepel.
4. Vorm balletjes van ongeveer 2,5 cm groot en rol ze daarna door de kokos.
5. Laat 1,5 tot 2 uur staan in de koelkast.
6. GENIET!

Dit is voor mij echt zo'n toetje waarbij ik het niet erg vind om zolang te wachten want ik weet dat ik zal smullen! En, gaan jullie dit receptje uit proberen?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten