donderdag 9 januari 2014

Instagram

REVIEW: HEMA COSMETIC BRUSH CLEANER


Als visagiste worden mijn make-up kwasten heel erg snel vies. Daarom heb ik iets nodig waarmee ik snel mijn make-up kwasten kan wassen. Ik gebruik zelf al jaren babyshampoo hiervoor. Alleen duurt het zo lang voordat mijn kwasten zijn opgedroogd omdat ik water gebruik. Heel erg fijn dus dat HEMA een ander alternatief heeft hiervoor en veel goedkoper dan MAC trouwens. Deze Cosmetic Brush Cleaner, ook wel kwasten reiniger genoemd, werkt snel en gemakkelijk. Je hebt er zelfs geen water voor nodig! De reiniger zit in het vaste assortiment en heeft een lekker budget prijsje. Of het mijn ding is? Lees mijn review om daar een antwoord op te krijgen!


Een mooi verpakking die heel girly is. De opening van de cleaner is alleen heel erg onhandig. Het is net een nagellakremover opening dus er komt meer product uit dan je werkelijk nodig hebt. Hierdoor is het onhandig om de cleaner op de kwast te gieten, je gebruikt dan geheid teveel. Op een tissue werken is dan wat makkelijker.


Maar maakt de reiniger de kwasten ook helemaal schoon? Ik vind zelf dat het wat beter kan. Je kan op de bovenstaande foto zien dat mijn kwast niet helemaal schoon is geworden, terwijl ik best lang bezig ben geweest met het schoonmaken. Ook is de kleur er niet helemaal van af. Mijn babyshampoo doet dit veel beter en ook meteen in 1 keer in tegenstelling tot de cleaner.


Dit waren 2 tissues en ze zaten echt helemaal onder. Niet een heel mooi gezicht, ik weet het. Maar een goed beeld van het resultaat. De cleaner maakt goed schoon maar ik denk dat dit meer geschikt is voor kleinere kwasten omdat hier meestal niet veel product op zit en wat makkelijker zijn met het schoonmaken. 


De Cosmetic Brush Cleaner van HEMA heeft een lekker geurtje. Het doet me denken aan een zoete kauwgom. De geur vind ik heerlijk en ik geniet er ook echt van. Voor de meiden die hier snel last van krijgen, wees niet getreurd. De geur blijft alleen hangen tijdens het reinigen en blijft dus niet in de kwasten zitten.
Het voordeel van de cleaner is het snel opdrogen. Ik moet meestal een hele nacht wachten totdat mijn kwasten zijn opgedroogd en eerlijk gezegd heb ik hier geen tijd voor. Toch wil ik mijn kwasten super schoon hebben. Voor mij zelf en voor mijn klanten. Ik denk dat ik daarom mijn grotere kwasten verder zal gaan wassen met babyshampoo en de kleinere oogkwasten met de cleaner. Sneller in gebruik, vooral als je meerdere kleuren oogschaduw wilt opdoen en je een schoon kwastje nodig hebt. 
Ik geloof dat de cleaner van MAC net wat beter is, maar ook is de cleaner van HEMA een redder in nood! Een prima reiniger dus!

De HEMA Cosmetic Brush Cleanser kost €4,50 en is te koop bij alle HEMA filialen. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten