woensdag 5 februari 2014

Instagram

REVIEW: E.L.F ACNE FIGHTING FOUNDATION


Ik ben eindelijk terug! Na 2 zware tentamen weken is het weer volop tijd om producten uit te testen voor jullie! Wie mij volgt op Instagram en Youtube heeft al kunnen zien dat ik een gigantische bestelling had gedaan bij E.L.F Cosmetics. Het was dus hoog tijd voor de reviews van dit geweldige budget proof merk! De overige reviews zullen snel volgen! Maar nu eerst, de Acne Fighting Foundation. Heb ik jullie interesse gewekt? Vast wel hé? 


Ik heb voor deze foundation gekozen tijdens mijn bestelling omdat ik veel goede dingen heb gelezen op internet, voornamelijk Amerikaanse bloggers zijn er gek op. Ik weet dat veel meiden geen foundation gebruiken omdat ze van mening zijn dat dit juist voor onzuiverheden en puistjes zorgt. Wat blijkt? E.L.F heeft een foundation die belooft dit tegen te gaan. Ik dacht tijdens het bestellen: het zal wel. Vooral toen ik de ingrediënten las was ik niet overtuigd. In deze foundation zit er namelijk siliconen en parabenen. Wat?! Ik leg het je uit. Siliconen zitten vaak in producten zoals foundation en serums. Siliconen zorgt er namelijk voor dat het oppervlak glad wordt en zacht aanvoelt. Dit is ook precies de reden waarom ik van foundation hou! Alleen kunnen siliconen ervoor zorgen dat je poriën verstopt raken en hierdoor kun je veel talg produceren. Parabenen zijn chemische stoffen die gebruikt worden als conserveringsmiddelen in bijvoorbeeld in cosmetica middelen maar ook in schoonmaakmiddelen. 

Na dit hele lange verhaal over siliconen wil ik het hebben over waarom ik toch overtuigd was om dit product aan te schaffen. Ten eerste de prijs, dat is vrij duidelijk. Maar ook de andere ingrediënten van deze foundation trok mijn aandacht. Salicylic Acid, salicylzuur in het Nederlands. Salicylzuur zorgt onder andere voor de bevordering van de groei van gezonde huidcellen. Ik werd vooral nieuwsgierig doordat er Tea Tree in dit product zit. Ik gebruik de laatste tijd meer Tea Tree producten en ik ben verslaafd! Het werkt voor mij hartstikke goed. Tea Tree zorgt namelijk voor een gekalmeerd huidje en het gaat onzuiverheden tegen. 

Links: before Rechts: after

De verpakking zelf ziet er vrij goedkoop uit en ook het tuutje vind ik zelf vervelend werken. Gelukkig komt er niet super veel foundation uit het tuutje, mits je voorzichtig knijpt in de verpakking, dus daar kan ik wel mee leven. De foundation smeert echt super fijn uit! Ik heb trouwens de kleur 'Buff' en dit is precies mijn kleur! Wat me meteen aan de foundation opviel? Hij is super mat! En als ik zeg mat dan ook echt mat. Wauw! Ik ben er super blij mee! Ik heb een erg vette huid en ik haat het als ik ga glimmen door een foundation. Maar deze foundation bleef zelfs mat na een intensieve training in de sportschool! Doordat de foundation erg mat is neigt hij wel wat onnatuurlijk vind ik zelf. Ik raad je dan ook aan om niet te veel van het product te gebruiken. Wat mij ook opviel was dat de foundation erg licht aanvoelt. Het voelde zelfs een beetje poeder achtig. Vooral dit vond ik erg fijn, voor dagelijks gebruik is hij dus erg geschikt!


De foundation is erg fijn! Na het verwijderen van mijn make-up voelde mijn huid nog steeds zacht aan. Ik geloof echt dat de ingrediënten van deze foundation ervoor zorgen dat je huid kalmeert. Ik kan alleen niet zeggen of de foundation echt acne tegengaat. Hiervoor moet ik de foundation wat langer gebruiken.

Als je zelf niet last hebt van onzuiverheden en op zoek bent naar een natuurlijk effect dan is deze foundation zeker niks voor jou. Ik vind de dekking en de kwaliteit van de foundation echt super. Vooral de matte finish heeft mijn hart gewonnen. Als je ook net als mij op zoek bent naar zo'n product dan zou ik hem zeker aanschaffen!

De E.L.F Acne Fighting Foundation kost €6,80 en is te koop via www.eyeslipsface.nl.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten