zaterdag 9 november 2013

Instagram

REVIEW: MAC Studio Fix Fluid Foundation

Mijn eerste MAC foundation. Een aankoop waar ik lang over heb getwijfeld. Waarom ik hier zolang over heb getwijfeld? Nou ten eerste omdat zo een foundation €30 kost. Oké, dat was eigenlijk mijn enige reden. Ik ben zeker een meisje dat sneller kiest voor een high-end foundation, niet dat er iets mis is met drugstore foundations. Ik gebruik al jaren foundation van luxere merken en ik weet gewoon dat dit veel prettig en beter werken is voor mezelf. Maar goed, de MAC Studio Fix Fluid Foundation dus. Wat vind ik ervan en is het echt €30 waard?


Toen ik hem aanzette bij de MAC store rook ik het al meteen, die nare foundation geur. Ik vind dit echt niet prettig! Ik weet dat het raar klinkt, maar zo een geur is gewoon zo een afknapper voor mij. Toch heb ik hem gekocht. Waarom? De dekking is fantastisch! De kwaliteit van deze foundation is echt ver boven de luxere merken niveau. Ik werd razend enthousiast in de store en ik zag al een paar meisjes nieuwsgierig mijn kant op kijken. De make-up artist praatte verder over de ingrediënten, maar ik luisterde allang niet meer. Ik wou zo snel mogelijk naar de kassa! Dit is wat MAC beschrijft op de site en wat de MUA mij onder andere vertelde:

Een moderne foundation die een combinatie biedt van een natuurlijk matte finish en een medium aanpasbare dekking met een breed UVA/UBV SPF 15-spectrum. Comfortabel en langhoudend: houdt tot acht uur lang. U kunt de foundation makkelijk gelijkmatig aanbrengen en de dekking snel aanpassen. Bevat speciaal behandelde gemicroniseerde pigmenten en zachte poeders die zorgen voor een uiterst egale look die het aanzien van onvolmaaktheden vermindert. Absorbeert en verwijdert talg. Bevat speciale huidverzorgende ingrediënten. Olievrij.


Waar is de andere dop nu zal je zeggen. Nou dat is dus nog een minpuntje, of ook weer een pluspuntje denk ik. Erg verwarrend allemaal. De foundation kost €30 maar om de foundation te kunnen gebruiken op een plezierige manier moet je nog €5 besteden aan het pompje. Natuurlijk moest ik die ook hebben, want als er iets is waar ik me aan kan irriteren is dat het aanbrengen van foundation wel. Wel is het zo dat het pompje past op iedere foundation van MAC. Nu ik het heb over het aanzetten van foundation. De foundation is heerlijk met het aanzetten, blenden en opbouwen. Met een SPF 15 erin is hij helemaal aangepast aan de wensen van de consument. Ik heb op de foto's twee lagen opgebouwd en daar is gewoon niks van te zien!


Dit ben ik zonder make-up. Ik heb hier alleen een primer op mijn gezicht en de foto is gemaakt in natuurlijk zonlicht.


Hier heb ik twee lagen van de foundation op. Bij de tweede laag heb ik me meer geconcentreerd op de wangen, voorhoofd en kin. Ook deze foto is genomen met zonlicht.


Nog een foto met flits. Je ziet dat de foundation niet in de lijntjes is gaan zitten en dat mijn 'o zo grote' poriën onzichtbaar zijn! Ook glimt hij absoluut niet dus perfect voor een party look!


En nog een foto in dezelfde houding maar dan met zonlicht.

Ik ben echt zo tevreden met de foundation! Hij is olievrij en jullie weten dat mijn hart sneller gaat kloppen van olievrije producten. Ook is het mijn enige foundation die ik niet hoef af te poederen (!), niet met een normale poeder of fixing poeder. Echt niks gewoon. Hij glimt niet, gaat niet in de lijntjes zitten en blijft tot wel 8 uur aan. Ik ben erg te spreken over deze foundation en ik vind hem ondanks dat hij niet naar parfum ruikt en extra kosten heeft voor het pompje toch het geld waard. De foundation ruikt overigens niet naar parfum omdat hij parfumvrij is voor mensen die allergisch kunnen zijn! 

Zoals gezegd kost de Studio Fix Fluid Foundation €30 + €5 voor het pompje en is te koop bij de Bijenkorf, de Douglas en de MAC store zelf. Of natuurlijk via www.maccosmetics.com

1 opmerking :

  1. Volledig akkoord. Super product, maar de lijmachtige geur stoort me iedere dag. Ik wil echt wel terug naar de foundation vóór hij werd herwerkt. De oude dop en de vroegere geur.

    BeantwoordenVerwijderen