zaterdag 23 november 2013

Instagram

REVIEW: NYX Jumbo Eyepencil


De wel bekende Jumbo EyePencils van NYX. Wie kent het merk niet? En wie kent de beroemde Jumbo Eyepencil van NYX niet? Bijna iedere beautyguru op Youtube heeft ze en sinds kort kunnen wij ze ook hier in Nederland kopen! Waar? Nou gewoon bij de Douglas! Maar wat maakt dit product toch zo bijzonder? Lees verder voor mijn ervaring!


Ik heb zelf twee kleuren in mijn stash. Een witte kleur die ' 604 Milk' heet en een roodbruine kleur in '619 Rust'. De namen passen er precies bij want het beeld van melk en roest kan je hier goed bij vormen. Deze oogpotloden worden door vele make-up artiesten dagelijks gebruikt en ook beautyguru's zijn er in de ban van. Waaronder ik. Ik gebruik 'Milk' iedere (!) dag voor mijn binnenste ooghoek en hierdoor krijg ik een frisse open blik zonder een kop koffie op te hebben! 


De romige textuur, pigmentatie en de keuze uit verschillende soorten kleurtjes zijn grote pluspunten! Je kan de oogpotlood gebruiken als basis van een ooglook zodat de kleuren goed opvallen, als highlighter onder je wenkbrauw of binnenste ooghoek, als normale oogpotlood op je waterlijn en ga zo maar door. Een echte musthave voor meiden die nog niet zo goed weten wat ze willen aanschaffen. Omdat je de NYX Eyepencil voor bijna elk doeleinde kunt gebruiken, kun je hier goed mee variëren.


De foto hierboven is gemaakt met een flitser en de foto eronder met natuurlijk (zon)licht. Zoals je kunt zien heeft 'Milk' geen shimmer en 'Rust' juist wel. Ik vind 'Rust' echt een hele aparte kleur, hij is net niet rood en net niet paars. Hierdoor gebruik ik hem vaak voor donkere looks om de look wat te verzachten. Allebei de kleurtjes hebben genoeg pigmentatie en je kan ze zelfs zonder andere oogschaduw gebruiken.


Ik zou alleen de NYX Jumbo Eyepencil niet zonder een oogschaduwbasis gebruiken. De textuur is zo romig waardoor de oogpotlood de neiging heeft om te verschuiven en snel in de lijntjes te zitten. Ook raad ik je aan om de kleur mooi op te bouwen en niet meteen heel veel te gebruiken, dit zorgt voor een mooier effect.

Hebben jullie NYX producten in jullie stash? En welke andere kleuren raden jullie mij aan?

De NYX Jumbo Eyepencil kost €5,03 en is te koop via www.douglas.nl of via www.nyxcosmetics.com.

2 opmerkingen :