zaterdag 2 november 2013

Instagram

BEAUTYTIP: Aquaderma Fish Spa Behandeling


Vakantieveilingen.nl kent iedereen wel. Ik heb twee weken terug een veilig gewonnen waar ik al heel lang nieuwsgierig naar was. Ik heb het hier over de wel bekende fish spa. Vandaag ben ik langs geweest bij BeautyCompanyRotterdam.nl voor deze behandeling. Ik viel bijna flauw van de spanning en ik ben echt een hele ervaring rijker geworden. Lees snel verder voor een uitgebreid verslag over mijn kietel behandeling! 



Een half uur te laat maar eenmaal aangekomen werden wij, ik en mijn vriend, vriendelijk begroet door de eigenaar van de schoonheidssalon. We mochten meteen door naar beneden, waar een speciale afdeling staat voor de fish spa. Je hebt baden voor het hele lichaam (foto hieronder) en aparte badjes (foto hierboven) voor de handen en voeten. Omdat ik het niet meteen aan durfde om met mijn hele lichaam onder de visjes te zitten, hebben wij gekozen voor de optie handen en voeten. 





De knabbelvisjes, ookwel Garra Rufa visjes genoemd, komen oorspronkelijk uit de thermale bronnen in Turkije. Ik noem ze knabbelvisjes omdat deze vissen dode huidcellen en huidschilfers als het ware weg knabbelt van je lichaam. Schrik niet haha, deze visjes hebben geen tanden! Tijdens het knabbelen laten de visjes de onderliggende huid met rust wat betekent dat ze geen schade kunnen aanrichten.



Tijdens het verwijderen van de dode huid geven de visjes een enzym af die een vitaliserende werking heeft op de onderliggende huid. Hierdoor voelt de huid zacht en vitaal aan na deze natuurlijke peeling. Het knabbelen voelt als een massage aan (bij me voeten kietelde het alleen heel erg) waarbij de bloedsomloop wordt gestimuleerd, stress het lichaam verlaat en je helemaal een ontspannen gevoel krijgt. Ik vond het alleen lastig om me te concentreren omdat ik gewoon heel erg bang was en vooral bij de wat grotere visjes kreeg ik zowat een paniek aanval!



Deze behandeling geneest huidaandoeningen niet, maar ze worden wel verlicht. Daarom raad ik het natuurlijk ook aan om zo een behandeling te verrichten, zodat je misschien minder jeuk overhoud als je bijvoorbeeld eczeem hebt. Ook is deze behandeling geschikt voor mensen met acne, een zeer droge huid of eelt. Ik merkte zelf direct verschil, mijn huid voelde zijdezacht aan en zelfs mijn kleurtje veranderde. De gastvrouw vertelde ons dat mensen met acne op het gezicht, hoofdhuid en/of rug het beste een lichaam behandeling kunnen nemen. Hier zit je een uur in bad waardoor de visjes genoeg de tijd krijgen om het werk te doen. Ik moet erbij zeggen dat de visjes in de grotere baden stukken groter waren en bij de gedachte al krijg ik het benauwd.



Ookal was ik super nerveus, ik heb de behandeling toch maar gedaan. De handen en voeten behandeling duurt zo'n half uur. Het grootste voordeel is dat de behandeling 100% natuurlijk is, het is zeer doeltreffend en het heeft geen bijwerkingen. Als je zo bang bent als ik kan je eerst je voeten in het water zetten waarbij je steeds omwisselt, voor mij was het zo beter vol te houden.



Hier nog een foto waarop duidelijk te zien is dat ik niet al te vrolijk was. Ik wil jullie natuurlijk niet afschrikken. De behandeling is prima te doen en je hebt een stralende en zachte huid als eindresultaat. Zie het als een manicure en pedicure die wordt gedaan door visjes!

Ik ben erg blij dat ik deze Aquaderma behandeling heb laten doen! Mijn handen en voeten zijn de volgende dag nog steeds zacht en het was zeker de reis naar Rotterdam waard!

Voor meer informatie en reserveringen verwijs ik jullie graag door naar de site. Op de site heb ik geen prijsindicatie kunnen zien dus waarschijnlijk moet je bellen! www.beautycompanyrotteram.nl 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten